Home    Bybass Hi Fi    Biografia    Studio    Mastering    Artykuły    Albumy    Sklep    FAQ    Kontakt    Linki
 
Uwaga:  Darmowe Mailowe Warsztaty Muzyczne...>>>
 

Witamy w Studiu Masteringowym i Mikserskim E. C. P.!

Oferujemy wysokiej klasy mastering, mixing oraz inne usługi związane z edycją i obróbką nagrań jak:  odszumianie, remastering, profesjonalny limiting, podkłady, aranżacje, poprawa jakości, głośności i inne. Nasze ceny są bardzo przystępne, a jakość naszych usług nie ustępuje najlepszym studiom nie tylko z Polski, ale i z zagranicy. Przekonało się o tym już wielu klientów, dla których pracowaliśmy. Opinie o naszych usługach

Na tej stronie znajdziecie też mnóstwo świetnych artykułów i porad, a również szczegółowe informacje dotyczące naszej oferty. Zapraszam także na nasze darmowe Warsztaty, obszerną bazę danych i porad na temat kompozycji i produkcji muzyki w domowym studiu i nie tylko!

Zamówienia i zapytania prosimy kierowac na:

bestmastering@gmail.com

telefon: 666 11 333 0

 

MASTERING, MIXING, EDYCJA DŹWIĘKU I NIE TYLKO

Istnieje bardzo wiele studiów nagraniowych i masteringowych, coraz więcej ludzi tworzy muzykę w domu w oparciu o komputer i domowe studio. Dlaczego powinieneś oddać materiał do miksu lub masteringu właśnie do nas?

Odpowiedź jest prosta - mamy doświadczenie ponad 15 lat i oferujemy znakomitą jakość dźwięku. Ceny mamy przystępne. W ECP stosujemy nasz własny specjalny system poprawy brzmienia nagrań cyfrowych zwany Analogizacją 3D - ANA 3D.  Opracowaliśmy go w 2009 roku.  Dzięki tej metodzie, jeśli tylko Twój materiał będzie wystarczającej jakości, to nasz miks i mastering zapewni Ci taką samą jakość, jak produkcje topowych artystów z najlepszych i najbardziej renomowanych studiów świata!

Czego można sie spodziewać po oddaniu materiału do finalnej realizacji w naszym studiu?

Rożnica, jaką daje analogizacja brzmienia w porównaniu do zwykłego miksu na domowym komputerze jest ogromna. Nagrania produkowane w domu brzmią płasko, często mają słaby bas i źle brzmią w stereo. Można bardzo łatwo odróżnić takie nagranie od profesjonalnych nagrań obecnych na rynku muzycznym. Nasze metody pracy zapewniają świetny dźwięk z doskonałym oddaniem szczegółów, wokalu oraz wszystkich instrumentów wraz z bogatą przestrzenią i głebią. Są to cechy najlepszych produkcji  wykonanych w wysokobudżetowych studiach. Nasze techniki pracy są świetnie dopasowane do uzyskiwania najlepszych rezultatów w pracy z muzyką Trance, Techno, Club i House, a także Rap i Hip Hop.

Poniżej zamieszczone próbki są zrobione w celu demonstracji naszej techniki miksowania i masteringu.
 

Przykładowe produkcje  ANA 3D

próbka ECP Media Studio Analogizacja 3D Hip-Hop>>

próbka ECP Media Studio Analogizacja 3D Funk>>

 

Dla Klientów z niskim budżetem: 

Od dłuższego już czasu oferujemy Usługę Premasteringu w atrakcyjnej cenie.

Oferta ta jest dopasowana dla Klientów dysponujących niskim budżetem. Usługa premastering polega na dużym polepszeniu nagrania i usunięciu jego podstawowych wad takich jak plaskie i ciche brzmienie, mala szczegolowosci instumentow i slaby wokal. Ponieważ nie stosujemy w niej ditheringu utwór może być masteringowany jeszcze raz w terminie późniejszym.
 

W skład premasteringu wchodzą podobne etapy jak w pełnej wersji Nona Mastering. Jakość Premasteringu jest nieznacznie tylko niższa od pełnego masteringu oferowanego przez nas. Koszt premasteringu jednego utworu wynosi 36 zł.

Dla Klientów pragnących poszerzyć i rozwinąć swoją wiedzę na temat obsługi programów, prawidłowych zasad aranżowania i miksowania muzyki oraz chcących uzyskać lepsze brzmienie swoich utworów:   

Oferujemy Konsultacje w sprawie miksu i masteringu w formie warsztaty prowadzonych telefonicznie, e-mailowo oraz przez Skype.

Pomożemy Ci rozwiązać problemy ze sprzętem, oprogramowaniem, miksowaniem i brzmieniem, a również aranżacją, najlepszym doborem instrumentów, bębnów i basu, technikami produkcji w oparciu o loopy i sample, zmiennym tempem, MIDI, VST, dopasowywaniem tempa audio, korekcją pitch'u i innymi problemami z dziedziny tworzenia i miksowania muzyki  Podczas tych konsultacji wprowadzimy Cię w zaawansowane techniki uzyskania znakomitego brzmienia w warunkach domowego studia, zanalizujemy Twoje miksy i pomożemy w odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania.

Forma tych Warsztatów może być uzgodniona indywidualnie. Telefoniczne Warsztaty mogą być uzypełniane o korespondencję e-mailową, wykonujemy również krótkie filmiki ilustrujące różne techniki miksu i masteringu, z uwzględnieniem specyficznych styli muzyki, od akustycznego jazzu i folku, muzyki klasycznej, aż po najcięższe odmiany metalu i muzyki techno! Filmiki te dopasowujemy specjalnie do potrzeb i pytań kursanta.

Godzinna konsultacja kosztuje 50 zł. 
Zapraszamy ;-)

Oprócz miksowania i masteringu oferujemy INNE USŁUGI ECP 
  

     

   

 

MASTERING  I  PRODUKCJA  DŹWIĘKU 

Po co właściwie masterować nagrania?

Profesjonalny mastering daje dużo lepsze brzmienie. Lepsze brzmienie daje muzykom i wykonawcom znaczącą przewagę w promowaniu i marketingu swojej muzyki. Obecnie każdy ma dostęp do komputera i oprogramowania, które może zastąpić studio nagraniowe. Powstaje mnóstwo muzyki, która następnie jest publikowana poprzez popularne serwisy z mp3, jak You Tube, My Space, czy też wydawana tradycyjnie na płytach CD.  Najczęściej jednak nagraniom powstałym w domowych studiach w oparciu o komputer i oprogramowanie brakuje profesjonalnego brzmienia. Najczęściej nagrania te brzmią płasko, brak im mocy i wyrazistości brzmienia, niektóre ścieżki są za cicho, niektóre za głośno, całość jest mało dynamiczna i brzmi dużo gorzej od prawdziwych profesjonalnych produkcji, które mają to doskonałe brzmienie końcowe, które słyszymy na wielu płytach. 

ECP MEDIA STUDIO zajmuje się również polepszaniem takich nagrań i podnoszeniem ich do standardu brzmienia profesjonalnego. Warunkiem podjęcia się poprawienia brzmienia nadesłanego utworu jest jednak jego jakość. W przypadku, gdy jakość nie spełnia minimum wymaganego dla wykonania dobrego masteru poprosimy o wykonanie lepszego miksu, lub powtórnego nagrania, dając też wskazówki jak to zrobić. Więcej o jakości materiału nadsyłanego do masteringu można przeczytać tutaj. 

Mastering jest osobną dziedziną wiedzy o produkcji muzyki wymagającą wielu lat doświadczenia, najlepszego sprzętu i obiektywizmu. Niezbędna tu jest również wiedza o akustyce oraz zorientowanie w obecnych światowych trendach. Jest to również sztuka, a specjalista masteringowy jest w zasadzie artystą dźwięku.

Samodzielny mastering swoich nagrań nigdy nie da rezultatów takich, jak master wykonany przez specjalistę.  

Oto link do masterowanych fragmentów, ilustrujących różnice w brzmieniu nagrań oryginalnych oraz poddanych masteringowi w ECP:

                  Mastering -przykłady mp3 >> 


 

 

Nasza zasada: "Możemy poprawić każde brzmienie - nieważne jak jest zrobione, zawsze możemy to poprawić".

Ofertę swoją kierujemy do każdego artysty, który chce mieć pewność, że jego muzyka zabrzmi najlepiej. Zajmujemy się wszystkimi stylami muzyki począwszy od delikatnej muzyki kameralnej i akustycznego jazzu, audycji słownych i muzyce filmowej, a skończywszy na Club, Trance, Rap i Hip-Hop. Niezależnie od stylu, jeśli tylko Twój mix jest wystarczająco dobry, gotowy produkt schodzący z naszej linii produkcyjnej będzie brzmiał na takim samym najwyższym poziomie, jak najbardziej renomowane nagrania świata.      

Specjalizujemy się również w polepszaniu brzmienia muzyki stworzonej na komputerze w oparciu o programy takie jak Fruity Loops, Cubase SX, Sonar, Reason, Ableton Live, Logic Audio, itp. oraz w budżetowych studiach nagraniowych do brzmienia w pełni profesjonalnego. Problemem muzyki tworzonej na komputerach przez mniej doświadczonych muzyków\realizatorów jest to, że słychać, że jest ona stworzona w warunkach domowych na komputerze lub w budżetowym studiu i nie odpowiada brzmieniowo standardom wyznaczanym przez najlepsze, światowej klasy produkcje.

Najwyższej klasy brzmienie w masteringu!

Oprócz metod analogizacji ANA 3D stosujemy mastering wielostopniowy NONA MASTERING. Zapewnia on wyższej jakości brzmienie po obróbce. Na ogół stosuje się przy masteringu najwyżej dwu lub trzykrotne przejście muzyki przez urządzenia takie jak equalizer, compressor czy expander, a często ogranicza się do jednokrotnego przepuszczenia sygnału przez tor procesorów. Taka obróbka materiału muzycznego nie jest w stanie uzyskać absolutnego maksimum z obrabianego utworu. Na przestrzeni 10 lat opracowany został przez nas dziewięciostopniowy proces obróbki dźwięku, zwany NONA MASTERING (9D MASTER). Użycie poszczególnych procesów następuje kolejno po sobie w ustalonym porządku. Metoda ta jest wprawdzie czasochłonna, ale daje lepsze rezultaty brzmieniowe. Ponieważ najlepsza jakość brzmienia dźwięku jest w masteringu zawsze najważniejsza, zawsze stosujemy metodę 9D MASTER.      

Wiele użytecznych informacji na tematy związane z produkcją muzyki, artykuły opisujące najlepsze wtyczki VST, Direct X, najlepsze oprogramowanie do tworzenia muzyki, najlepiej brzmiący sprzęt oraz sekrety najlepszego brzmienia miksu i masteringu możecie znaleźć w odpowiednich zakładkach strony!

Serdecznie zapraszam,

MARIUSZ WOJTOŃ,

szef produkcji Emotion Converting Plant

 

9D MASTER (NONA MASTERING)
Opracowana przez nasze studio zaawansowana technika procesowania dźwięku. Posiada ona 9 oddzielnych stopni. Pozwala to na skupienie się nad tylko jednym celem na raz, daje większą kontrolę i lepsze brzmienie, niż konwencjonalny mastering. Nona Mastering zapewnia wyraźnie lepszy dźwięk, niż jednokrotny processing typu łańcuch efektów. Oto etapy, stosowane przez nasze Studio w Nona Mastering:


1 Analiza materiału z użyciem różnych metod pomiarowych. Samo
odsłuchanie materiału nie wystarcza , gdyż problemem może być w nagraniu również to,
czego ucho nie słyszy nawet na najlepszym sprzęcie. Poza tym odsłuch zdecydowanie różni się w zależności od ciśnienia atmosferycznego, poziomu wilgotności powietrza, pory dnia i stanu psychofizycznego słuchacza. Dlatego też każdy utwór po wstępnym przesłuchaniu jest w ECP dokładnie zanalizowany pod kątem spektrum brzmieniowego, przesunięć fazowych, stereofonii, poziomu szczytowego, maksymalnej średniej głośności. po analizie utwór jest porównany do najlepszych, referencyjnych produkcji światowych pod kątem analizowanych parametrów w celu ustalenia, co mu brakuje i czego potrzeba, aby zabrzmiał jak one, lub jeśli to możliwe nawet lepiej.


2 Konwersja na format 32 bit 192 khz w celu eliminacji błędów podczas obróbki. W domenie cyfrowej rozdzielczość, w jakiej pracujemy ma znaczenie ze względu na błędy, jakie narastają podczas procesowania materiału o niskiej rozdzielczości.

Dzieje się tak dlatego, że niższe rozdzielczości mają krótszy ciąg znaków określających pojedynczy sampel (tzw. słowo), dlatego mała rozdzielczość obcina to, czego nie może wyrazić mniejszą ilością znaków. Narasta to za każdym razem, kiedy coś robimy z materiałem, nawet tylko zmieniamy głośność. Zastosowanie najwyższej możliwej rozdzielczości eliminuje jakiekolwiek błędy i zniekształcenia.

3 Korekcja spektrum brzmienia za pomocą eq, pasmowego kompresora i innych urządzeń.

4 Ingerencja w dynamikę nagrania. Dynamika nagrania jest to różnica pomiędzy cichymi i głośnymi dźwiękami, impulsami chwilowymi (tzw. transientami) a poziomem średnim. Najlepsze rezultaty daje dość  duża różnica dynamiki. Nadmierna kompresja powoduje utratę energii nagrania i elementów określanych jako "punch", "impact" czy "definition". Z drugiej strony, jeśli różnice te są zbyt duże, nagranie również traci te same elementy. Dlatego właściwa dynamika jest ważna.

5 Ustawienie stereofonii i fazy. Ma to duże znaczenia dla wyrazistości i naturalnosci brzmienia.

6 Nadanie ambiencji nagraniu, jeśli jest to wymagane. Często pasmowo nałożony pogłos potrafi znacznie polepszyć nagranie.  

7 Końcowe spektrum brzmienia, equalizacja.

8 Wypracowanie najwyższego możliwego poziomu nagrania bez jego zniekształcenia. Głośność
jest istotnym elementem brzmienia. Utwór nawet bardzo dobrze zrealizowany straci, jeśli
jest za cichy.  W ECP poświęcamy dużo uwagi temu stopniowi, gdyż jest on bardzo ważny. 


9 Dithering końcowy i przygotowanie płyty-matki.
Jakość ditheringu ma wpływ na brzmienie zwłaszcza w cichszych fragmentach utworu. Odpowiedni dithering pozwala na zwiększenie wyraźności np. wybrzmień
pogłosów, czy delikatnego tła padów syntezatorowych.

   

 


 
                    CENY - NAGRANIE, MIX, MASTERING:
Mastering i miks, jakie wykonujemy nie są niczym ograniczone, są wykonywane zawsze tylko na najwyższej klasie sprzecie, z pełnym zaangażowaniem realizatora.  W porównaniu do oferowanej jakości dają one naszym Klientom najlepszy stosunek cena-jakość. 

Sesje nagraniowe, mikserskie i masteringowe:
6-cio godzinna sesja nagraniowa z 2-ma doświadczonymi realizatorami nagrań .................................................................................tylko 450 zł

4-ro godzinna sesja mikserska ......................................tylko 390 zł

Sesja masteringowa 3 godzinna sesja masteringowa ....... tylko 280 zł
lub sesja masteringowa 5 godzinna ............................... tylko 390 zł 

 

Stawki godzinne i za pojedyncze nagrania:

Nagrywanie:

od ............................................................................ 65 zł\godz*

*W zależności od typu projektu jest możliwość również ustalenia ceny za nagranie jednego utworu wraz z produkcją. W sprawie ustalenia cen prosimy dzwonić lub pisać: 666 11 333 0  info@studiomastering.net

 

Miksowanie:

Mix z nadesłanych ścieżek, wliczając w to kompresję, użycie efektów pogłosowych, oraz innych efektów wraz z przygotowaniem do masteringu (premastering):

pojedynczy utwór, jeśli nie przekracza 6 ścieżek i 5 minut ........ 185 zł
Jeśli utwór przekracza 6 ścieżek ............................................ 5 zł za każdą nadliczbową ścieżkę
Jeśli utwór przekracza 5 minut ..............................................  5.25 zł za każdą minutę powyżej 5 minut.

Mastering:

Mastering pojedynczego utworu ............................................. 120 zł*

*
Ceny te dotyczą pojedynczego nagrania do 5 minut. Jeśli utwór przekracza 5 minut to należy doliczyć  3.25 zł za każdą zaczętą minutę nagrania powyżej 5 minut. Jeśli zamawiana jest większa ilość nagrań, to cena spada:

3 i powyżej........................... minus 15 %
5 i powyżej .......................... minus 20 %

8 i powyżej........................... minus 40 % !

 

Pakiet Mix+Mastering:

Miks jednego utworu w dowolnym stylu wraz z masteringiem w pakiecie .......................................................................................... 280 zł
 

Oferujemy duże zniżki w przypadku zamówienia większej ilości utworów. Cena maleje wraz ze wzrostem zamówienia:

3 i powyżej........................... minus 15 %
5 i powyżej .......................... minus 20 %

8 i powyżej........................... minus 40 %

(*). Inne usługi wyszczególnione w zakładce "Studio" są wyceniane indywidualnie w zależności od potrzeb Klienta.

 Mastering całej płyty

Koszt masteringu całej płyty wynosi od 500 do 850 zł w zależności od ilości ścieżek i jakości materiału klienta.

                                

Dane do przelewu bankowego:

Mariusz Wojtoń
ul.Heweliusza 8, 38-500 Sanok
Volkswagen Bank Direct
nr. 21 2130 0004 3001 0359 4199 0001

 

 

Opinie o naszych usługach

NEWS!:

9 październik 2012: Bybass Level Two - kolumny klasy high end wprowadzone do sprzedaży. Więcej informacji tutaj.

31 sierpień 2012: Wprowadzamy do sprzedaży najwyższej klasy kolumny głośnikowe Bybass Level Two. Są one owocem naszej długotrwałej pracy z dźwiękiem i doświadczenia w tuningu juz istniejących kolumn. Bezkompromisowe wykonanie z zastosowaniem najlepszych istniejących materiałów takich jak naturalne drewno, granit, mosiądz, srebro, rod oraz specjalnej konstrukcji głośniki z membranami celulozowymi dostarcza dźwięk będący spełnieniem marzeń każdego audiofila.

12 sierpień 2012: Zamieszczony nowy artykuł o przetwornikach gitarowych.

15 pażdziernik 2011: Startujemy z mailowym, płatnym Warsztatem pod nazwą ECP Hit Factory. Będzie w nim  zawarta skoncentrowana, konkretna wiedza na temat wszystkich zagadnień związanych z produkcją muzyki - sekrety miksu, stosowania efektów, zaawansowane użycie instrumentów VST, kontrolerów midi, aranżacja, mastering oraz wiele innych niezbędnych wiadomości do stworzenia profesjonalnego miksu. Poza profesjonalnymi wiadomościami o produkcji muzyki bedzie w nim mnóstwo informacji o trickach stosowanych przez najlepszych producentów muzycznych oraz metodach stosowanych w światowej sławy studiach nagraniowych i masteringowych.

Warsztat nazywa się  ECP Music Hit Factory i składał się będzie z 12 odcinków w roku, a roczny abonament wynosi 100 zł. Serdecznie zapraszam;).

2 wrzesień 2011: Pierwszy w Polsce Tutorial Reapera zakupiło już kilkudziesięciu Klientów. Ich adresy mailowe przechowujemy w bazie danych i będą oni uprawnieni do darmowych uprade'ów Tutoriala. Mamy w planie wydać wkrótce nową, rozszerzoną wersję Tutoriala z uwzględnieniem Reapera 4.

12 sierpień 2011: Tutorial Reapera jest dostępny!

5 lipiec 2011: Tutorial Reapera jest juz opracowany i wkrótce będzie dostępny! ;-)

11 czerwca 2011:  Pomimo przerwy w rozsyłaniu Warsztatu produkcji muzyki, cieszącego się zreszta sporym uznaniem, przygotowujemy na sierpień drugą turę artykułów Warsztatu, która będzie kontynuowała zagadnienia dotychczas poruszanie. Dostajemy mnóstwo zapytań, kiedy się ona ukaże - jeszcze troche cierpliwości! ;-).

16 maja 2011:  Wkrótce ukaże się na naszej stronie świetny i przejrzysty polski tutorial, pokazujący kompleksowe użycie jednego z najlepszych programów DAW do produkcji muzyki, Cocko's Reapera. Tutorial będzie udostępniony do płatnego ściągniecia w bardzo przystępnej cenie 26.99 zł.  Płyta "Świadomość" Pawła Czekalskiego (Aldarona) jest już w fazie masteringu.

8 kwietnia 2011:  Nagrywamy znakomitego barda i autora odjazdowych tekstów, Pawła Czekalskiego (Aldarona). Paweł zarejestrowal w naszym Studiu 17 utworów, z których wszystkie znajdą się na jego autorskiej płycie. Obecnie trwają prace nad miksem i masteringiem końcowym albumu

25 luty 2011:  Wykonujemy coraz więcej zamówień na TUNING KOLUMN głośnikowych. Do tej pory tuningowalismy już
kolumny tak renomowanych producentów jak Klipsch, Paradigm, B&W, Canton, JBL, Dali, KEF, Focal czy Tannoy.
Każde kolumny bez względu na to ile kosztują można polepszyc brzmieniowo, gdyż wyroby seryjne zawsze posiadają jakieś uproszczenia czy oszczędności na kosztach produkcji. W zdecydowanej wiekszości przypadków poprawa jakości brzmienia tuningowanych kolumn jest ogromna. 

10 stycznia 2011:  Dołączamy do katalogu naszych usług ofertę produkcji jingli, sweeperów, reklam, zajawek radiowych oraz nagrywania większych projektów z użyciem głosu lektora, jak prezentacje multimedialne i audiobooki. Szczegóły na stronie Studio.

3 listopada 2010:  Dołączamy do katalogu naszego sklepu z płytami kolejną świetną pozycję! Jest to niecodzienny album Stanisława Kubaszaka z Krakowa, jednego z najwybitniejszych polskich specjalistów od masażu gongami. Album nosi tytuł "Masaż Gongami".  Płyta była masterowana w naszym Studiu, dźwięk jest pełny i wszystkie wibracje gongów doskonale słyszalne. Polecamy serdecznie wszystkim, którzy zainteresowani są muzyką alternatywną, leczniczą i relaksacyjną.   

27 października 2010:  Dzięki serdeczne za świetne komentarze, jakie wystawiacie Warsztatowi. Juz niedługo druga tura BARDZO ciekawych artykułów! ;-)

21 pażdziernika 2010: Wachlarz naszych usłu rozszerza się na extremalnie głośny i agresywny gatunek-trash metal
Dzięki zaawansowanym technikom miksu, jakie stosujemy w ECP, brzmi on niemal tak samo pięknie i wyraziście jak słodkie ballady ;-).

30 września 2010: Codzinnie otrzymujemy liczne i bardzo pozytywne komentarze na teman naszego nowego Warsztatu Produkcji Muzyki, jaki nie tak dawno uruchomiliśmy. Wow, jestescie wspaniali! Dziekujemy za to poprcie, będziemy nasz Warsztat sukcesywnie rozwijać i wzbogacac o coraz to nowe tematy.

17 sierpnia 2010: Liczba naszych Klientów znowu wzrosła, w porównaniu z rokiem poprzednim o blisko 1/3! Prawie 300 000 ludzi korzysta w taki czy inny sposób z usług naszego serwisu, spośród których setki to zadowoleni i powracający Klienci. Dziekujęmy, dzięki Wam możemy istniec i funkcjonować!

25 lipca 2010: Wprowadzamy nową ofertę dla klientów na niskim budżecie- premastering. Jest to polepszenie nagrania i usunięcie jego podstawowych wad, bez stosowania ditheringu, więc może być ono później masteringowane. W skład premasteringu wchodzą podobne etapy jak w pełnej wersji Nona mastering, ale w nieco uszczuplonej wersji, mniej wymagające czasowo. Jakość Premasteringu może być nieznacznie tylko niższa od pełnego masteringu oferowanego przez nas.   

16 luty 2010: Cieszymy się, że nasz Mailowy Warsztat Muzyczny spotyka sie z takim zainteresowaniem i mnóstwem przychylnych komentarzy! Dziękuję za to. Jednocześnie pragnę poinformować, że otrzymujemy mnóstwo listów i zapytań, więc czasami zdarzy się po prostu przeoczyć któreś w poczcie. Ale odpowiadamy na wszystkie więc proszę się po prostu przypomnieć " Dnia tego to a tego wysłałem zapytanie ale nie dostałem odpowiedzi". Na pewno przeprosimy i odpowiemy szczegółowo! :-)

2 luty 2010: Rozszerzamy naszą działalność! Począwszy od dzisiaj wystrzeliwujemy nasz darmowy Mailowy Warsztat Muzyczny. Możesz zapisać się na zupełnie darmowy mailowy warsztat muzyczny, na którym dowiesz się wielu interesujących informacji zarówno o tajnikach masteringu, sekretach osiągania dobrego brzmienia muzycznego, jak i napotkasz wiele interesujących faktów o artystach, płytach, realizatorach dźwięku, czy wreszcie o sprzęcie do grania, tworzenia i realizowania muzyki!

26 listopad 2009: Rozpoczynamy współpracę z młodą i wspaniale rokująca kompozytorką, wokalistką i gitarzystką
Britnn (http://britnn.muzzo.pl/). Na pewno jeszcze o niej usłyszycie! Pracujemy nad 2-ma albumami- Britnnn i Hypnose.

17 listopad 2009: Liczba klientów korzystających z naszego studia wzrosła dwukrotnie od roku ubiegłego. Dziękujemy wszystkim naszym klientom i zarazem obiecujemy, że jakość naszych usług pozostanie zawsze najlepsza- nie damy sie wyprzedzić nikomu!

6 październik 2009: Rozszerzamy swoją ofertę! Począwszy od grudnia 2009 oferujemy również nagrywanie całych projektów od zera używając znakomitego, topowego systemu Pro Tools HD3. Posiadane studia umożliwiają nam nagrywanie wieloosobowych zespołów i orkiestr, nakładanie wokali na gotowe podkłady czy montaż track'ów z użyciem sprzętu najwyższej klasy światowej, takiego samego, jak używany w najbardziej renomowanych i najdroższych studiach amerykańskich i brytyjskich.  

20 lipca 2009: Przerwa wakacyjna w naszym studiu będzie miała miejsce w dniach od 24 lipca do 5 sierpnia. Z uwagi na przerwę nie będziemy odpowiadali na maile w tym okresie. Miłych wakacji! :-). 

30 listopada 2008: Mamy w przygotowaniu bardzo ciekawy artykuł pt. "Czy aranżacja jest ważna?". Zapraszamy do lektury! 

7 sierpnia 2008: Ponieważ w sierpniu studio nasze będzie obchodzić dziesięciolecie istnienia, wśród pierwszych 5 klientów zostaną rozlosowane cenne nagrody w postaci jednego aparatu fotograficznego i playerków mp3. 

22 maja 2008: Ze względu na bardzo dużą ilość zamówień czas realizacji zamówień na mastering i inne nasze usługi może się wydłużyć do kilku tygodni. Prosimy o cierpliwość, odpowiadamy na WSZYSTKIE maile, ale szczegółowa odpowiedź może w tym okresie zająć trochę czasu. 

20 maja 2008: Już wkrótce pojawi się super dział poświęcający wiele uwagi brzmieniu kultowych albumów zespołów takich jak Pink Floyd, The Doors, Eric Clapton, Jimi Hendrix i innych starych klasyków oraz brzmieniu nowoczesnych grup takich jak Green Day, Ziggy Marley i wielu innych! i Specjalna uwaga skierowana będzie na sprzęt, jaki został użyty do realizacji tych płyt oraz na studyjne techniki nagrywania i miksowania. Artykuły na ten temat są obecnie w przygotowaniu. Będą w tym dziale analizowane najsłynniejsze albumy z czasów klasyki rocka i jazzu oraz płyty najnowsze znajdujące się na topie. 

18 maja 2008: W niedalekiej przyszłości pojawi się na tej stronie darmowy poradnik dla wszystkich tych, którzy chcą sami w warunkach domowego studia nagrać własna płytę i którzy pragną jak najbardziej zbliżyć się  do komercyjnej jakości produkcji topowych grup i wykonawców. Poradnik ten będzie w formacie PDF.  

12 marca 2008: Wkrótce na naszej stronie pojawi się seria artykułów związanych z problematyką nagrywania oraz miksowania muzyki. Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu na przejrzyste i zwięzłe informacje na temat działania najbardziej potrzebnych i ważnych urządzeń do produkcji muzyki i miksowania, zredagowaliśmy szereg interesujących i dogłębnych artykułów mających na celu pomoc małym i projektowym studiom oraz początkującym muzyków w zrozumieniu tajników działania różnych urządzeń oraz zastosowania w tej wiedzy w praktyce. Dzięki temu mogą oni znacznie poprawić brzmienie swoich produkcji!  

05 stycznia 2008: Opinie naszych Klientów są dla nas bardzo ważne, budują naszą wiarygodność i świadczą o poziomie naszych usług. Wraz z dniem dzisiejszym nasza strona wzbogaca się o dział Opinie

30 listopad 2007: Dziękujemy wszystkim za zainteresowanie naszymi serwisami. Dzięki Waszym opiniom i listom możemy przekonać się, że działalność taka jak nasza oraz obecność w Internecie jest jak najbardziej potrzebna. Strona Studiomastering będzie sie dynamicznie rozwijać i będziemy się cieszyć z każdej formy pomocy, jaka możemy udzielić muzykom i kompozytorom. 

15 lipca 2007:  Wyszła nowa płyta głównego szefa produkcji naszego studia, Mariusza Wojtonia pt. "My Guitar". Niesamowite etniczne klimaty połączone z wirtuozowską grą Mariusza pozwalają na zatopienie się w prawdziwej dźwiękowej nirwanie. Płyta zrealizowana oczywiście w naszym studiu z użyciem wszystkich unikalnych technik masteringowych brzmi po prostu znakomicie. Fragmenty do posłuchania na stronie "My Guitar"!

26 czerwca 2007:  Nasz główny masteringowy odsłuch dalekiego pola, potężne kolumny Bybass Mk I Studio Reference Monitor (275 W RMSprzy zwrotnicy trzy i pół drożnej z ręcznie dobieranymi elementami wygrywają w bezpośrednim starciu z kolumnami studyjnymi Adam, Genelec i Yamaha. Poziom szczegółu i czystość brzmienia jest zachwycająca i daje całkowity obraz tego, co jest w nagraniu. Chociaż Bybass Mk I to odsłuch dalekiego pola to jednak jakość środka i linearność brzmienia jest tak doskonała, że z powodzeniem nadaja sie również do miksowania najbardziej wymagającego materiału. No i ta moc oraz bas :-) !

2 kwietnia 2007:  Wprowadzamy nową, jeszcze lepszą procedurę masteringową zwaną przez nas Nona Mastering. Jest to dość skomplikowany proces masteringowy polegający na unikaniu procesowania nagrań przy pomocy łańcucha efektów i wtyczek, ale raczej procesowania nagrania na raty przy uzyciu najwyższej możliwej rozdzielczości bitowej i częstotliwości próbkowania (192 Khz). Proces jest czasochłonny, ale daje znaczna przewagę nad tradycyjnym podejściem do masteringu. Zobacz przykłady brzmienia po masteringu na naszej stronie.

16 marca 2007:  Dziękujemy wszystkim naszym klientom za zamówienia i podtrzymywanie działalności naszego studia. Nasza pozycja w wyszukiwarkach takich jak Google stale rośnie i właśnie osiągnęła poziom o 3\4 większy od poziomu analogicznego okresu roku ubiegłego. Jakość naszych usług jest stale na najwyższym poziomie mimo znacznie bardziej konkurencyjnych cen w stosunku do innych studiów nagraniowych czy masteringowych. Zresztą świadczy o niej naprawdę wysokie zainteresowanie i zadowolenie klientów. 

9 stycznia 2007:  Jednym z ważnych profili naszej działalności stał się w ciągu ostatnich kilku miesięcy tuning kolumn.  Tuning pozwala na wydobycie nawet najbardziej ukrytych niuansów brzmienia z każdej kolumny głośnikowej, co przekłada sie na wyraźnie lepszy odsłuch materiału muzycznego. Posiadamy w tym doświadczenie kilkunastoletnie, a tunigowaliśmy już kolumny najbardziej renomowanych firm takich jak B&W, Dali, Focal, JBL i wiele innych.

15 grudnia 2006:  Dotychczas stosowana metoda masteringu w naszym studiu jest udoskonalona (rozszerzona) o kolejne etapy processingu. Przechodzimy na format 32 bit 192 kHz, mamy od teraz również możliwość pasmowej ingerencji w ambiencję nagrania. 

1 listopad 2006:  Kończymy prace nad świetnym albumem Mariusza Wojtonia Nieba. Jest to nowatorsko potraktowana muzyka ambientowo-elektroniczna, z użyciem najlepszych syntezatorów i efektów specjalnych, która ma szerokie zastosowania począwszy od zwykłego słuchania w zrelaksowanej atmosferze, tła do spotkań towarzyskich o bardziej ambitnej tematyce po zaawansowaną relaksacje i medytację służącą rozwojowi duchowemu. Próbki albumu "Nieba" są dostępne tutaj: album "Nieba" - opis i próbki utworów.

15 wrzesień 2006:  Rozpoczynamy współpracę ze świetnym muzykiem, kompozytorem i multiinstrumentalistą, Lucjanem Wesołowskim z Verony (Luyanem). Lucyan jest autorem takich znakomitych płyt jak Prorok, Om, Sand Of the Desert czy Relaxing. W naszym studiu został wykonany mastering do Sand Of the Desert. Lucjan Wesołowski gra oprócz wielu egzotycznych instrumentów strunowych takich jak sitar, saz czy buzuki również na indyjskich fletach bansuri oraz na wielu różnych bębnach. Jest on również organizatorem licznych warsztatów muzycznych i uczestnikiem jam sessions w kraju i za granicą. Podajemy linki do stron tego niezmiernie interesującego człowieka i i autora bardzo wartościowej muzyki.

www.lucyan.prv.pl (www.surya-sound.com)
www.myspace.com/lucyan2006
www.nasze-piosenki.pl

28 lipiec 2006:  Rozszerzamy ofertę naszego studia. Począwszy od teraz wykonujemy również partie instrumentalne na zamówienie. Oferta obejmuje m\in. nagrywanie gitar rytmicznych i solowych (prowadzących), gitary basowej, partii syntezatorów i orkiestracji w oparciu o sampler.

12 kwiecień 2006:  Dokonujemy kolejnego zakupu dla naszego Studia-jest to analogowy nasycacz harmonicznych, zbudowany w całosci na lampach. Pozwala on na uzyskanie charakterystycznego lampowego ciepła w nagraniach cyfrowych. Urządzenie sprawdza się świetnie na wokalach!

5 marzec 2006:  Dziękujemy za Wasze wspaniałe komentarze i wsparcie, jakiego nam udzielacie. Dzieki nim możemy nadal rozwijać naszą działalność.

18 luty 2006:  Liczba naszych Klientów w tym miesiącu wzrosła ponad dwukrotnie, gdy porównamuy ją z lutym 2005. Dziękujemy barxzo za zainteresowanie naszym Studiem!

2 stycznia 2006:  Opracowalismy nowa technikę nasycania brzmienia w miksie, która począwszy od Nowego Roku 2006 będziemy stopniowo wprowadzac jako stały element miksów dokonywanych w naszym Studiu. Technika opiera się na amerykańskim wynalazku z Detroit zwanym "Excitment Compressor". Daje ona znacznie lepsze rezultaty brzmieniowe w zakresie wyższych średnich i najwyższych tonów, niż zwykły nawet najlepszy equalizer. Technika ta była rozwinięta w znanej wytwórni Tampla Motown przez utalentowanego realizatora nazwiskiem Lawrence Horn. 

23 grudnia 2005:  Dziękujemy za kolejny wspaniały rok! Wesołych Świąt i udanego Sylwestra dla wszystkich naszych Klientów! And... let the good Karma flow ;-)

l6 istopada 2005:  Oprócz wielu listów jakie dostajemy z prośbamy i poradę, czy odpowiedź na jakieś pytanie, wiele docierającej do nas korespondencji zawiera po prostu wyrazy uznania i podziękowania za uzyteczną zawartość naszego serwisu i poziom naszych usług. Dziekujemy również za wszystkie komentarze!

3 września 2005:  Ceny naszych usług spadaja o 30% ze względu na obniżkę posezonową. Zapraszamy!

15 lipca 2005:  Dzięki opracowaniu zaawansowanej i zarazem nowatorskiej techniki kompresji wprowadzamy w wachlarz naszych usług ofertę remiksu styli hip-hop, rap, psycho rap i innych pokrewnych. Utwory miksowane u nas zabrzmią jak najlepiej nagrane produkcje znanych wykonawców gatunku, jak Tupac amaru, Fat Boy Slim, Eminem i inni.

4 czerwca do 25 czerwca 2005:  Reorganizacja naszej strony. Za chwilowe zawieszenie Serwisu przepraszamy wszystkich Użytkowników, już niebawem wracamy on-line z jeszcze bogatszą i ciekawszą zawartością strony i nową szatą graficzną.

1 maja 2005:  Opracowanie nowej techniki wycinania szumu i zakłóceń ze słabszych nagrań, która jest wprawdzie dosyć czasochłonna, ale bardzo skuteczna i prawie bez pogorszenia jakości pozwala nam od teraz uzyskiwać zaskakująco dobre brzmienie nawet z bardzo płaskich i źle brzmiacych ścieżek! Poprawa brzmienia jest bardzo duża.

19 kwiecień 2005: od pewnego czasu dysponujemy najwyższej klasy magnetofonem szpulowym Technics 1700 odpowiednio wystrojonym na najwyższe parametry przez doskonałego guru elektroniki, Mateusza Biernackiego, na życzenie Klienta możemy wykonać również analogowy mixdown, co w niektórych stylach muzycznych przynosi bardzo pożądane rezultaty. Korzystnie wychodzi na tym zwłaszcza jazz, fusion i muzyka latynoamerykańska.     

 





  
 

English version     





  



 

Studio Masteringu ECP
 
Mastering Studio  ECP

 

 

Koncerty

 

Tuning kolumn

  Reaper Tutorial
  Reaper
Warsztaty

Bybass Hi Fi

 

Naprawa i regulacja gitar i gitar basowych